Chestionar pentru identificarea celor mai potriviți angajatori și a cerințelor relevante ale pieței muncii


Buna ziua!

În contextul derulării proiectului „POD spre carieră - Practică. Ocupare. Dezvoltare”, implementat de Asocația Atitudini și Alternative (Lider) în parteneriat cu Liceul Tehnologic ”Constantin Brancoveanu” din Târgoviște și Liceul "Goga Ionescu"din Titu (parteneri), realizarea unor stagii de practică de calitate are ca punct de plecare identificarea celor mai potriviți angajatori și a cerințelor relevante ale pieței muncii.

În vederea unei identificări corespunzătoare a celor mai potribviți angajatori, pe parcursul implementării proiectului sunt prevăzute o serie de demersuri (analize documentare privind piața muncii la nivel regional, județean și local, realizarea unui profil al angajatorilor, consultări – angajatori – responsabili educaționali – părinți-elevi-diverși factori de sprijin, informări, studii și cercetări care utilizează un mix de metode calitative și cantitative, informări, workshop-uri etc.). Unul din asemenea demersuri constă în consultarea unităților școlare (profesori și elevi, după caz) în vederea identificării celor mai potriviți angajatori și a cerințelor relevante ale pieței muncii.

Această consultare se realizează prin intermediul prezentului chestionar online. Vă precizăm că nu există răspunsuri bune și răsunsuri greșite, că fiecare părere contează și va contribui la calitatea stagiilor de practică care se vor desfășura în cadrul proiectului.

Studiul are un caracter descriptiv-exploratoriu, iar datele colectate prin acest chestionar respectă prevederile legale privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal (Regulamentul (UE) nr. 679 din 27 aprilie 2016). Informațiile colectate sunt anonimizate și utilizate strict în context metodologic și statistic (referințe metodologice, tabele, reprezentări grafice).

Dealtfel, chestionarul nu solicită date (particularizate) despre respondent (nu se solicită nume, prenume, semnătură), ci numai date sociodemografice minimale (ex., vârstă, gen etc.).

Având deplina convingere că opiniile dvs. se vor dovedi valoroase în succesul demersurilor noastre, vă rugăm să ne sprijiniți în completarea chestionarului de mai jos.

Vă mulțumim!

I. DATE SOCIODEMOGRAFICE ȘI PROFESIONALE

Vârsta:

Gen:
Vechime în activitatea profesională (ani împliniți):

 

Pentru mai puțin de 1 an treceți numărul de luni, conform modelului următor:

0,1 = 1 lună;

0,6 = 6 luni;

0,11 = 11 luni;

1. Unitatea de învățământ în care profesați (norma de bază):

a) Liceul Tehnologic “Goga Ionescu” Titu;
b) Liceul Tehnologic „Constantin Brâncoveanu” Târgoviște;

2. Disciplina/ discipinele pe care le predați și/ sau în care sunteți specializați:

 

Precizare: dacă sunt mai multe discipline, notați-le în aceeași casetă, separându-le prin punct și virgulă (;)

3. Clasa/ clasele la care predați:

a) clasa a IX-a
b) clasa a X-a
c) clasa a XI-a
d) clasa a XII-a
e) învățământ post-liceal, anul I
f) învățământ post-liceal, anul II
g) învățământ profesional, clasa a IX-a
h) învățământ profesional, clasa a X-a
i) învățământ profesional, clasa a XI-a
4. Domeniul:
a) comerț;
b) economic;
c) electric;
d) electromecanică;
e) electronică și automatizări;
f) mecanică
g) producție media
h) protecția mediului
i) turism și alimentație

5a. De-a lungul carierei profesionale, ați fost implicat(ă) în activitatea de practică a elevilor (inclusiv în prezent)?

a) da
b) nu

II. TIPOLOGIA ANGAJATORULUI DEZIRABIL

1. În contextul derulării stagiilor de practică, ierarhizați următoarele criterii pe care le-ați utiliza în selecția unui angajator – partener de practică (din orașul dumneavoastră):

a) mărime (după număr de angajați, cifră de afaceri etc);
b) proximitate/ distanță mică față de unitatea școlară
c) diversitatea produselor/ serviciilor livrate;
d) disponibilitatea de a primi elevi în practică;
e) compatibilitatea obiectului de activitate cu profilul/ specializările unității de învățământ;
f) potențial de angajabilitate (șanse mari de angajare ulterioaqră pentru elevii practicanți);
g) bun istoric al colaborării anterioare;
h) în funcție de opțiunile de practică ale elevilor

2. Cât contează ca un bun angajator să susțină (note de la 1 la 10: 1-4 – foarte puțin/ puţin; 5-6 – nu știu/ nehotărât, 7-10 – mult/ foarte mult):

  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1. Promovarea diversității (acceptare, toleranță, valorizarea celor talentați - în mod nediscriminatoriu)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2. Dezvoltarea abilităților/ competențelor tehnice/ de specialitate
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
3. Satisfacția activității de practică (motivare, apreciere)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
4. Stimularea competențelor transversale (ce pot fi utilizate în diverse domenii)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5. Dezvoltarea personală
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

3a. Desemnați 1-5 angajatori la care elevii liceului dvs. și-au desfășurat activitatea de practică/ stagiile de internship:

În casetele dedicate se notează denumirea angajatorului (întreprindere/ companie/ firmă/ organizație/ instituție)

 

 

Precizare: dacă sunt mai de 5 angajatori, separați prin punct și virgulă (;) denumires acestora (în oricare dintre casetele disponibile)

Dacă nu a fost cazul/ nu știți – lăsați necompletat!

3b. Desemnați 1-5 angajatori la care elevii liceului dvs. credeți că și-ar putea desfășura activitatea de practică/ stagiile de internship (în viitor):

În casetele dedicate se notează denumirea angajatorului (întreprindere/ companie/ firmă/ organizație/ instituție)

 

 

Precizare: dacă sunt mai de 5 angajatori, separați prin punct și virgulă (;) denumires acestora (în oricare dintre casetele disponibile)

Dacă nu a fost cazul/ nu știți – lăsați necompletat!

4. în opinia dumneavostră, stagiile de practică au asigurat o corelare a învățării cu piața muncii:

1. deloc
2. în mică măsură
3. în oarecare măsură
4. în mare măsură
5. în foarte mare măsură

III. CERINȚELE ANGAJATORILOR

1*. Care credeţi că sunt cerinţele de bază/ competenţele-cheie[1] pe care trebuie să le aibă un practicant/ stagiar în ziua de azi? (minim 1 răspuns, posibilitate de răspuns multiplu).

 
1. Comunicare în limba maternă/ oficială
2.Comunicare în limbi străine
3. Competenţe de bază în matematică, ştiinţă, tehnologie
4. Competenţe informatice (PC/ IT)
5. Competenţa de a învăţa
6. Competenţe sociale şi civice*
7. Competenţe antreprenoriale**
8. Competenţe de exprimare culturală***
 [1] Competentele cheie pentru educatie si instruire de-a lungul intregii vieti. Competentele sunt definite ca un ansamblu de cunostinte, aptitudini si atitudini corespunzatoare contextului. Competentele cheie sunt cele necesare oricarui individ pentru formare si dezvoltare personale, cetatenie activa, munca si incluziune sociala. Cadrul de referinta (vezi Recomandarea cu privire la competentele cheie, adoptată de Parlamentul european şi Consilul la 18.12.2008) descrie cele 8 competente cheie. 

2. Pe lângă cerinţele de bază/ competenţele-cheie, ce alte calități ar trebui să aibă un elev-practicant pentru a corespunde cerințelor angajatorilor? (identificați 1-3 calități)

3. Unitatea de învățământ în care profesați și care a avut parteneri de practică în anii anteriori:

a) Liceul Tehnologic “Goga Ionescu” Titu;
b) Liceul Tehnologic „Constantin Brâncoveanu” Târgoviște;

5a. Pentru angajatorii selectați din orașul Titu, cu care v-ați dori ca liceul dvs. să colaboreze (Contract de practică), estimați șansele de perfectare/ colaborare (1 – foarte scăzute; 10 – foarte ridicate)

7ac. Pentru angajatorii selectați din municipiul Târgoviște, cu care v-ați dori ca liceul dvs. să colaboreze (Contract de practică), estimați șansele de perfectare/ colaborare (1 – foarte scăzute; 10 – foarte ridicate)

Alte informații relevante

6. Vă rugăm să precizați (răspunsul este opțional):

Recomandări privind completarea integrală și transmiterea chestionarului:

Înainte de a da click pe butonul TRIMITE, aveți posibilitatea de a vizualiza Formularul online și de a modifica opțiunile de răspuns (nu dați BACK, ci rulați pagina). După ce ați apăsat pe TRIMITE, nu mai aveți posibilitatea de revenire asupra datelor completate online.

În cazul în care nu ați completat toate câmpurile (la întrebările setate ca fiind obligatorii, marcate cu *) - Nu veți putea TRIMITE chestionarul! Prin setări specifice, veți fi direcționat către întrebarea/ întrebările pentru care nu a fost furnizat răspunsul complet. În schimb, completarea conformă asigură transmiterea Formularului: după ce ați dat click pe butonul TRIMITE, va fi afișat următorul mesaj de confirmare:

Vă mulțumim!

Răspunsurile dvs. au fost înregistrate.

Dacă, din diverse motive, nu ați reușit transmiterea chestionarului (integral completat, evident), vă rugăm să reluați de la capăt completarea chestionarului (click pe link, urmat de completare, întrebare cu întrebare). În baza de date vor fi preluate (și ulterior, analizate) numai chestionarele integral completate!

Vă mulțumim pentru înțelegere și sprijin!