Consultarea cadrelor didactice care au gestionat activitatea de practică în anii școlari anteriori


Buna ziua!

În contextul derulării proiectului „POD spre carieră - Practică. Ocupare. Dezvoltare”, implementat de Asocația Atitudini și Alternative (Lider) în parteneriat cu Liceul Tehnologic ”Constantin Brancoveanu” din Târgoviște și Liceul "Goga Ionescu"din Titu (parteneri), realizarea unor stagii de practică de calitate are ca punct de plecare identificarea celor mai potriviți angajatori și a cerințelor relevante ale pieței muncii.

În vederea unei identificări corespunzătoare a celor mai potribviți angajatori, pe parcursul implementării proiectului sunt prevăzute o serie de demersuri (analize documentare privind piața muncii la nivel regional, județean și local, realizarea unui profil al angajatorilor, consultări – angajatori – responsabili educaționali – părinți-elevi-diverși factori de sprijin, informări, studii și cercetări care utilizează un mix de metode calitative și cantitative, informări, workshop-uri etc.). Unul din asemenea demersuri constă în consultarea cadrelor didactice care au gestionat activitatea de practică în anii școlari anteriori.

Această consultare se realizează prin intermediul prezentului chestionar online. Vă precizăm că nu există răspunsuri bune și răsunsuri greșite, că fiecare părere contează și va contribui la calitatea stagiilor de practică care se vor desfășura în cadrul proiectului. Mai mult, informațiile obținute vor fi utilizate pentru a îmbunătăți programele de practică și pentru a asigura o corelare mai bună între competențele elevilor și cerințele pieței muncii.

Pe de altă parte, studiul are un caracter descriptiv-exploratoriu, iar datele colectate prin acest chestionar respectă prevederile legale privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal (Regulamentul (UE) nr. 679 din 27 aprilie 2016). Informațiile colectate sunt anonimizate și utilizate strict în context metodologic și statistic (referințe metodologice, tabele, reprezentări grafice). Dealtfel, chestionarul nu solicită date (particularizate) despre respondent (nu se solicită nume, prenume, semnătură), ci numai date sociodemografice minimale (ex., vârstă, gen etc.).

Având deplina convingere că opiniile dvs. se vor dovedi valoroase în succesul demersurilor noastre, vă rugăm să ne sprijiniți în completarea chestionarului de mai jos.

Vă mulțumim!

I. DATE SOCIODEMOGRAFICE ȘI PROFESIONALE

Vârsta:

Gen:
Vechime în activitatea profesională (ani împliniți):

 

Pentru mai puțin de 1 an treceți numărul de luni, conform modelului următor:

0,1 = 1 lună;

0,6 = 6 luni;

0,11 = 11 luni;

1. Unitatea de învățământ în care profesați (norma de bază):

a) Liceul Tehnologic “Goga Ionescu” Titu;
b) Liceul Tehnologic „Constantin Brâncoveanu” Târgoviște;

2. Disciplina/ discipinele pe care le predați și/ sau în care sunteți specializați:

 

Precizare: dacă sunt mai multe discipline, notați-le în aceeași casetă, separându-le prin punct și virgulă (;)

3. Clasa/ clasele la care predați:

a) clasa a IX-a
b) clasa a X-a
c) clasa a XI-a
d) clasa a XII-a
e) învățământ post-liceal, anul I
f) învățământ post-liceal, anul II
g) învățământ profesional, clasa a IX-a
h) învățământ profesional, clasa a X-a
i) învățământ profesional, clasa a XI-a
4. Domeniul:
a) comerț;
b) economic;
c) electric;
d) electromecanică;
e) electronică și automatizări;
f) mecanică
g) producție media
h) protecția mediului
i) turism și alimentație

5a. De-a lungul carierei profesionale, ați fost implicat(ă) în activitatea de practică a elevilor (inclusiv în prezent)?

a) da
b) nu

5b. Dacă Da, în ce calitate (tutore, îndrumător, coordonator, responsabil de relația cu angajatorii etc.)?

II. EVALUAREA ACTIVITĂȚII DE PRACTICĂ

1. În general, cât de mulțumit(ă) sunteți de derularea activităților de practică ale elevilor, prin raportare la:

  1 2 3 4 5
a) prestația angajatorilor (partenerilor de practică)
1
2
3
4
5
b) relația dintre partenerii de practică și unitatea de învățământ
1
2
3
4
5
c) rezultatele elevilor practicanți/ stagiari
1
2
3
4
5
d) reacția părinților
1
2
3
4
5
e) susținerea din partea "actorilor" comunitari (organizații și asociații, instituții și servicii publice)
1
2
3
4
5
 

unde: 1 = foarte nemulțumit(ă); 5 = foarte mulțumit(ă)

2. Care credeți că sunt așteptările școlii din parte angajatorilor-parteneri de practică? Cu ce ar trebui să ajute/ contribuie aceștia, din perspectiva interesului liceului dvs.?

3. În ce măsură un angajator poate dezvolta elevului-practicant fiecare dintre competențele listate mai jos?

  1 2 3 4 5
a) Rezolvarea de probleme și luarea deciziilor
1
2
3
4
5
b) Inițiativă
1
2
3
4
5
c) Planificare și organizare
1
2
3
4
5
d) Comunicare
1
2
3
4
5
e) Lucru în echipă
1
2
3
4
5
f) Orientare către metode noi de lucru
1
2
3
4
5
g) Integritate
1
2
3
4
5
 

Măsură:

1=foarte mică, 2 = mică, 3 = orecare; 4 = mare, 5 = foarte mare

4. În ce măsură un angajator poate ajuta elevul-practicant în:

  1 2 3 4 5
a) Dezvoltarea unor abilități
1
2
3
4
5
b) Dezvoltare personală
1
2
3
4
5
c) Suport în învățarea formală (la clasă)
1
2
3
4
5
d) Satisfacția activității de practică (muncă plăcută, recunoaștere, apreciere din partea angajatorului și a tutorelui)
1
2
3
4
5
e) Inspiratie pentru deschiderea opțiunilor/ rutelor de carieră
1
2
3
4
5
f) Angajabilitate/ incliziune pe piața muncii (sporirea șanselor de angajare)
1
2
3
4
5
g) Corelarea teoriei cu practica
1
2
3
4
5
 

Măsură:

1=foarte mică, 2 = mică, 3 = orecare; 4 = mare, 5 = foarte mare

5. Care credeți că sunt așteptările părinților din parte angajatorilor-parteneri de practică? Cu ce ar trebui să ajute/ contribuie aceștia din urmă, din perspectiva interesului părinților?

6. Care au fost principalele provocări întâmpinate în gestionarea activității de practică (pe care le-ați întâmpinat/ de care ați auzit)?

7. Ce aspecte ale activității de practică considerați că au funcționat bine?

8. Vă rugăm să acordați câte o notă de la 1 la 10 (1 – min; 10 - max):

  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
a) colaborării cu angajatorii pentru organizarea stagiilor de practică;
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
b) comportamentului elevilor practicanți (pe parcursul stagiilor de practică);
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
c) corelării competențelor dezvoltate în timpul stagiilor de practică cu cerințele pieței muncii?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
d) susținerii altor factori de interes (părinți, instituții locale, organizații, alți agenți economici, comunitate)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

9. Ce competențe și abilități considerați că ar trebui să fie mai bine dezvoltate pentru a răspunde cerințelor pieței muncii?

 

Dacă nu este cazul, lăsați necompletat

10. Ce sugestii aveți pentru îmbunătățirea programelor de practică?

Alte informații relevante

Recomandări privind completarea integrală și transmiterea chestionarului:

Înainte de a da click pe butonul TRIMITE, aveți posibilitatea de a vizualiza Formularul online și de a modifica opțiunile de răspuns (nu dați BACK, ci rulați pagina). După ce ați apăsat pe TRIMITE, nu mai aveți posibilitatea de revenire asupra datelor completate online.

În cazul în care nu ați completat toate câmpurile (la întrebările setate ca fiind obligatorii, marcate cu *) - Nu veți putea TRIMITE chestionarul! Prin setări specifice, veți fi direcționat către întrebarea/ întrebările pentru care nu a fost furnizat răspunsul complet. În schimb, completarea conformă asigură transmiterea Formularului: după ce ați dat click pe butonul TRIMITE, va fi afișat următorul mesaj de confirmare:

Vă mulțumim!

Răspunsurile dvs. au fost înregistrate.

Dacă, din diverse motive, nu ați reușit transmiterea chestionarului (integral completat, evident), vă rugăm să reluați de la capăt completarea chestionarului (click pe link, urmat de completare, întrebare cu întrebare). În baza de date vor fi preluate (și ulterior, analizate) numai chestionarele integral completate!

Vă mulțumim pentru înțelegere și sprijin!